Rph
minggu 2/2013
7
Januari 2013 - 11 Januari 2013
BM
6AK4
TARIKH
HARI
MASA
|
7
Januari 2013
ISNIN
5
dan 6
|
TAJUK
Sub-tajuk
|
MORFOLOGI
Definisi, konsep Morfem, konsep alomorf,
konsep morfofonem, konsep kata
|
Objektif
|
Pelajar-pelajar
dapat menyatakan konsep morfem, alomorf, morfofonem,dan kata
|
aktiviti
|
Perbincangan,
penerangan
|
Rujukan/ABM
|
Teks
Pra-U Penggal 2 hal 2
|
REFLEKSI/CATATAN
|
Kesemua
pelajar dapat menerangkan konsep morfem, alomorf dan kata
|
4S2
BM
TARIKH
HARI
MASA
|
7
Januari 2013
ISNIN
7
dan 8
|
TAJUK
Sub-tajuk
|
Tidak
ada P n P-pengagihan Buku Teks
|
BM
6RK 5
TARIKH
HARI
MASA
|
8
Januari 2013
SELASA
3
dan 4
|
TAJUK
Sub-tajuk
|
Pelajar
belum melapor diri
|
4S2
TARIKH
HARI
MASA
|
8 Januari 2013
SELASA
6
dan 7
|
TAJUK
Sub-tajuk
|
Komsas
- Pantun
Pantun
Budi dan Pantun Jenaka
|
OBJEKTIF
|
Pelajar-pelajar
dapat menyatakan ciri-ciri, bentuk, maksud dan pengajaran yang terdapat dalam
Pantun Budi dan Pantun Jenaka.
|
AKTIVITI
|
Perbincangan
dan penerangan, membuat nota dan latihan
|
RUJUKAN
|
Teks
Komsas
|
REFLEKSI/CATATAN
|
Kesemua
pelajar dapat menyatakan ciri, bentuk, maksud dan pengajaran yang terdpat
dalam pantun Budi dan Pantun Jenaka
|
BM
6RK5
TARIKH
HARI
MASA
|
9 Januari 2013
RABU
1
dan 2
|
TAJUK
Sub-tajuk
|
Pelajar-pelajar
belum melapor
|
BM
6AK3
TARIKH
HARI
MASA
|
9
Januari 2013
RABU
8.15-8.50. 8.50-9.25
|
TAJUK
Sub-tajuk
|
PBS
Esei Berformat
Laporan-Format
|
OBJEKTIF
|
Pelajar-pelajar
dapat menulis esei berformat laporan
|
AKTIVITI
|
PENERANGAN,
PERBINCANGAN, BERSOAL-JAWAB
|
ABM
|
Edaran
MPM
|
REFLEKSI/CATATAN
|
Pelajar-pelajar
didedahkan tentang format penulisan esei Laporan
|
BM
6RK3
TARIKH
HARI
MASA
|
10
Januari 2013
Khamis
1
dan 2
|
TAJUK
Sub-tajuk
|
Pelajar-pelajar
belum melapor diri
|
BM
4S2
TARIKH
HARI
MASA
|
10
Januari 2013
Khamis
11.30-12.05,
12.05-12.40
|
TAJUK
Sub-tajuk
|
Tatabahasa
Membina
ayat
|
Objektif
|
Pelajar-pelajar
dapat membina ayat-ayat daripada perkataan-perkataan yang disedikan
|
AKTIVITI
|
Penerangan,
perbincangan dan bersoaljawab
|
RUJUKAN/ABM
|
Bravo
SPM BM hal. 15
Bina
ayat:
|
REFLEKSI/CATATAN
|
Kesemua
pelajar dapat menyatakan pengaruh bahasa Arab dan Parsi dalam BM.
|
BM
6AK3
TARIKH
HARI
MASA
|
10
Januari 2013
KHAMIS
7 dan 8
|
TAJUK
Sub-tajuk
|
Penulisan
esei berformat Laporan
Sambung
penerangan format
|
OBEKTIF
|
Pelajar-pelajar
dapat menyediakan format laporan
|
AKTIVITI
|
Bacaan
Novel, perbincangan, bersoaljawab.
|
RUJUKAN/ABM
|
Modul
MPM
|
REFLEKSI/CATATAN
|
Pelajar-pelajar
menyediakan format laporan
|
BM
6RK5
TARIKH
HARI
MASA
|
11 Januari 2013
Jumaat
3
dan 4
|
TAJUK
Sub-tajuk
|
Pelajar-pelajar
belum melapor
|
BM
6AK3
TARIKH
HARI
MASA
|
11
Januari 2013
JUMAAT
5
dan 6
|
TAJUK
Sub-tajuk
|
Esei
berformat
Laporan
|
OBJEKTIF
|
Pelajar-pelajar
dapat menulis esei berformat laporan berdasarkan soalan yang diberikan
|
AKTIVITI
|
Menulis
esei
|
RUJUKAN
|
Kertas
edaran
|
REFLEKSI/CATATAN
|
Esei
belum siap, dikutip dan disambung semula minggu hadapan
|
No comments:
Post a Comment