16 September 2013 -
20 September 2013
BM 6AK3
TARIKH
HARI
MASA
|
16 September 2013
ISNIN
3 dan 4
|
TAJUK
Sub-tajuk
|
CUTI HARI MALAYSIA
|
4S2
TARIKH
HARI
MASA
|
16 September
2013
ISNIN
7 dan 8
|
TAJUK
Sub-tajuk
|
CUTI HARI MALAYSIA
|
TARIKH
HARI
MASA
|
17 September 2013
Selasa
3 dan 4
|
TAJUK
Sub-tajuk
|
Ulangkaji Sejarah
perkembangan Bahasa
|
objektif
|
Pelajar-pelajar dapat menjawab soalan-soalan latihan
Objektif
|
aktiviti
|
Menjawab soalan-soalan
latihan
|
rujukan
|
BM Penggal Pertama
(Longman) hal. 1
|
refleksi
|
Kesemua pelajar dapat menjawab
soalan-soalan latihan
|
4S2
TARIKH
HARI
MASA
|
17 September 2013
SELASA
6 dan 7
|
TAJUK
Sub-tajuk
|
Komsas-Cerpen
Israk
|
Objektif
|
Pelajar-pelajar dapat
menjawab soalan-soalan pemahaman berdasarkan petikan cerpen Israk
|
Aktiviti
|
Menjawab soalan-soalan
secara lisan dan bertulis
|
Rujukan
|
Kertas Edaran . Kajian
Komsas ms. 128-136
|
refleksi
|
Pelajar-pelajar dapat
menjawab soalan-soalan pemahaman berdasarkan
cerpen Israk.
|
BM 6RK 5
TARIKH
HARI
MASA
|
18 September 2013
Rabu
1 dan 2
|
TAJUK
Sub-tajuk
|
Sejarah perkembangan
bahasa (Ulangkaji)
Konsep melayu dan
salasilah Keturunan melayu
|
objektif
|
Pelajar-pelajar dapat
menyatakan sejarah perkembangan Bahasa Melayu dan Salasilah Keturunan bahasa
Melayu
|
aktiviti
|
Penerangan,
perbincangan dan bersoal-jawab
|
rujukan
|
Teks BM Penggal 1 hal.
133
|
refleksi
|
Kesemua pelajar
dapat menyatakan sejarah perkembangan dan
Salasilah Keturunan bahasa Melayu
|
6AK3
TARIKH
HARI
MASA
|
18 September 2013
RABU
8 dan 9
|
TAJUK
Sub-tajuk
|
Ulangkaji: Laras bahasa
Soalan-soalan struktur
|
objektif
|
Pelajar-pelajar dapat
soalan-soalan yang diberikan secara lisan dan bertulis.
|
aktiviti
|
Perpincangan,
penerangan, bersoaljawab.
|
rujukan
|
Teks BM P3 (Ilmu bakti)
hal. 1-2
|
refleksi
|
Kesemua pelajar dapat menjawab
soalan-soalan latihan yang dikemukakan.
|
4S2
TARIKH
HARI
MASA
|
19 September 2013
Khamis
3 dan 4
|
TAJUK
Sub-tajuk
|
Tatabahasa :
Menjadikan ayat-ayat
tunggal supaya menjadi 2 ayat majmuk
Cuaca nampak mendung,
Hujan akan turun. Angin bertiup kencang. Kakak mengangkat pakaian yang
dijemur. Pakaian itu belum kering.
|
objektif
|
Plajar-pelajar dapat mnyambung ayat-ayat tuggal supaya menjadi 2
ayat majmuk.
|
aktiviti
|
Perbincangan, penerangan , bersoal jawab.
|
rujukan
|
Kertas edaran
|
refleksi
|
Kesemua pelajar dapat menyambung
ayat-ayat tunggal yang disediakan supaya menjadi dua ayat majmuk
|
BM 6RK5
TARIKH
HARI
MASA
|
19 September
2013
KHAMIS
5 DAN 7
|
TAJUK
Sub-tajuk
|
Pemahamn
secara analitis dan
kritis
|
Objektif
|
Pelajar-pelajar dapat menjawab
soalan-soalan berdasarkan petikan
|
Aktiviti
|
Perbincangan,
penerangan, bersoaljawab
|
Rujukan
|
Teks Pra-U penggal 1
hal. 164
|
Refleksi
|
Kesemua pelajar dapat
menjawab soalan-soalan secara analitis dan kritis berdasarkan petikan yang
disediakan.
|
BM 6AK3
TARIKH
HARI
MASA
|
19 September 2013
KHAMIS
7 dan 8
|
TAJUK
Sub-tajuk
|
Ulangkaji
Laras bahasa
|
Objektif
|
Pelajar-pelajar dapat
menjawab soalan-soalan bentuk subjektif berdasarkan tajuk laras bahasa
|
Aktiviti
|
Penerangan dan
bersoaljawab, menjawab soalan-soalan latihan
|
Rujukan
|
Trks Pra-U penggal 3
hal. 17-24
|
Refleksi
|
Kesemua pelajar dapat
menjawab soalan-soalan subjektif berdasarkan tajuk Laras bahasa.
|
BM 6AK3
TARIKH
HARI
MASA
|
20 September
2013
JUMAAT
3 dan 4
|
TAJUK
Sub-tajuk
|
PBS
Langkah-langkah akhir
sebelum naskhah penyemakan
|
Objektif
|
Pelajar-pelajar dapat
meyiapkan draf sebelum dijilid dan dihantar
|
Aktiviti
|
Perbincangan,
menerangan, bersoaljawab
|
rujukan
|
Bahan PBS
|
Refleksi
|
Kesemua pelajar dapat meyiapkan
draf sebelum dijilid dan dihantar.
|
TARIKH
HARI
MASA
|
20 September
2013
JUMAAT
5 dan 6
|
TAJUK
Sub-tajuk
|
Karangan
Tajuk esei: Walaupun
barangan buatan Malaysiatelah banyak berada di pasaran tempatan, barangan
dari luar negara masih mendapat tempat di hati pengguna. Jelaskan sebab
barangan dari luar negara mendapat tempat di hati pengguna. Apakah kesan
negatif yang akan timbul sekiranya fenomena ini tidak diatas.
|
Objektif
|
Pelajar-pelajar dapat
menulis sebuah esei berdasarkan tajuk yang disediakan dengan yang panjangnya
600-650 patah perkataan.
|
Aktiviti
|
Penerangan,
perbincangan dan bersoal jawab.
|
rujukan
|
Teks Pra U P1 hal. 193
|
Refleksi
|
Kesemua pelajar dapat menulis
sebuah esei berdasarkan tajuk yang disediakan dengan yang panjangnya 600-650
patah perkataan.
|
No comments:
Post a Comment