9 September 2013 -
13 September 2013
BM 6AK3
TARIKH
HARI
MASA
|
9 September 2013
ISNIN
3 dan 4
|
TAJUK
Sub-tajuk
|
PBS Penggal 3
Penghantaran dan
semakan
|
Objektif
|
Pelajar-pelajar dapat
menggunakan bahan yang dibincang dalam
meneruskan proses penyelidikan
|
aktiviti
|
Penerangan,
perbincangan dalam kumpulan
|
Rujukan
|
Bahan edaran
Manual penulisan Kerja
Kursus Bahasa Melayu
|
refleksi
|
Semua pelajar
berbincang tentang apa yang perlu diisi dalam boring-borang yang disediakan.
|
4S2
TARIKH
HARI
MASA
|
9 September
2013
ISNIN
7 dan 8
|
TAJUK
Sub-tajuk
|
Karangan Bahagian B
Surat Rasmi
|
objektif
|
Murid-murid dapat
menulis Surat Rasmi
|
aktiviti
|
Penerangan,
perbincangan, menulis karangan Surat rasmi
|
rujukan
|
Bank soalan SPM bahasa
Malaysia
|
refleksi
|
Kesemua pelajar dapat
menulis Surat Kiriman Rasmi-Surat Membuat aduan kepada Majlis Daerah mengedu
longkang tersumbat di kawasan tempat tinggal
|
6RK5
TARIKH
HARI
MASA
|
10 September 2013
Selasa
3 dan 4
|
TAJUK
Sub-tajuk
|
Fonologi
Sistem Ejaan Baru Rumi
Pola keselarasan vokal
|
objektif
|
Pelajar-pelajar dapat menjelaskan pola keselarasan vokal
|
aktiviti
|
Perbincangan dan
penerangan
|
rujukan
|
BM Penggal Pertama
(Longman) hal. 133
|
refleksi
|
Kesemua pelajar dapat menjelaskan
pola keselarasan vokal
|
4S2
TARIKH
HARI
MASA
|
10 September 2013
SELASA
6 dan 7
|
TAJUK
Sub-tajuk
|
Komsas-Sajak-
Sajak Tiba Waktunya
|
Objektif
|
Pelajar-pelajar dapat
menjawab soalan-soalan pemahaman berdasarkan petikan Sajak Tiba waktunya
|
Aktiviti
|
Menjawab soalan-soalan
secara lisan dan bertulis
|
Rujukan
|
Kertas Edaran . Kajian
Komsas ms. 63-66
|
refleksi
|
Kumpulan pelajar yang
diuji ULBS dapat membentangkan idea dengan jelas
Pelajar-pelajar dapat
menjawab soalan-soalan pemahaman berdasarkan Sajak Tiba Waktunya.
|
BM 6RK 5
TARIKH
HARI
MASA
|
11 September 2013
Rabu
1 dan 2
|
TAJUK
Sub-tajuk
|
Fonologi
Sistem Ejaan Bahasa
Melayu Rumi-Pengejaan
|
objektif
|
Pelajar-pelajar dapat
menyatakan sejarah perkembangan Sistem Ejaan Rumi Bahasa Melayu
|
aktiviti
|
Penerangan,
perbincangan dan bersoal-jawab
|
rujukan
|
Teks BM Penggal 1 hal.
133
|
refleksi
|
Kesemua pelajar
dapat menyatakan sejarah perkembangan
system Ejaan Rumi Bahasa Melayu
|
6AK3
TARIKH
HARI
MASA
|
11 September 2013
RABU
8 dan 9
|
TAJUK
Sub-tajuk
|
Ulangkaji: Retorik
Soalan-soalan struktur
|
objektif
|
Pelajar-pelajar dapat
soalan-soalan yang diberikan secara lisan dan bertulis.
|
aktiviti
|
Perpincangan,
penerangan, bersoaljawab.
|
rujukan
|
Teks BM P3 (Ilmu bakti)
hal. 1-2
|
refleksi
|
Kesemua pelajar dapat menjawab
soalan-soalan latihan yang dikemukakan.
|
TARIKH
HARI
MASA
|
12 September 2013
Khamis
3 dan 4
|
TAJUK
Sub-tajuk
|
Tatabahasa :
membetulkan kesalahan penggunaan ejaan dan
imbuhan
1. Keunikkan Muzium Padi yang terletak berhampiran Bandar Alor
Seta sering dikunjongi oleh pelancong asing.
2. Tanah gambut amat disesuaikan dengan tanaman nenas.
3. Sebagai olah ragwan, anda seharusnya anda berbahagi masa
supaya pelajaran tidak terjejas.
|
objektif
|
Pelajar-pelajar dapat
membetulkan kesalahan ejaan dan imbuhan dalam ayat-ayat disediakan..
|
aktiviti
|
Perbincangan, penerangan , bersoal jawab.
|
rujukan
|
Kertas edaran
|
refleksi
|
Kesemua pelajar dapat
membetulkan kesalahan ejaan dan imbuhan pada ayat-ayat yang disediakan.
|
BM 6RK5
TARIKH
HARI
MASA
|
12 September
2013
KHAMIS
5 DAN 7
|
TAJUK
Sub-tajuk
|
Karangan
Bidang bahasa-perbincangan
Semangat patriotic dan
jati diri yang kukuh dapat ditanam
melalui slogan “Malaysia Boleh”. Bincangkan.
|
Objektif
|
Pelajar-pelajar dapat
menulis karangan berdasarkan tajuk yang diberikan
|
Aktiviti
|
Perbincangan,
penerangan, bersoaljawab
|
Rujukan
|
Teks Pra-U penggal 1
hal. 190
|
Refleksi
|
Kesemua pelajar dapat menulis
karangan berdasarkan tajuk yang diberikan
|
BM 6AK3
TARIKH
HARI
MASA
|
12 September 2013
KHAMIS
7 dan 8
|
TAJUK
Sub-tajuk
|
Ulangkaji
Retorik
|
Objektif
|
Pelajar-pelajar dapat menjawab
soalan-soalan bentuk subjektif berdasarkan tajuk retorik
|
Aktiviti
|
Penerangan dan
bersoaljawab, menjawab soalan-soalan latihan
|
Rujukan
|
Trks Pra-U penggal 3
hal. 17-24
|
Refleksi
|
Kesemua pelajar dapat
menjawab soalan-soalan subjektif berdasarkan topic Retorik.
|
BM 6AK3
TARIKH
HARI
MASA
|
13 September
2013
JUMAAT
3 dan 4
|
TAJUK
Sub-tajuk
|
PBS
Langkah-langkah akhir
sebelum naskhah penyemakan
|
Objektif
|
Pelajar-pelajar dapat
meyiapkan draf sebelum dijilid dan dihantar
|
Aktiviti
|
Perbincangan, menerangan,
bersoaljawab
|
rujukan
|
Bahan PBS
|
Refleksi
|
Kesemua pelajar dapat meyiapkan
draf sebelum dijilid dan dihantar.
|
TARIKH
HARI
MASA
|
13 September
2013
JUMAAT
5 dan 6
|
TAJUK
Sub-tajuk
|
Pembacaan secara
analitis dan Kritis
|
Objektif
|
Pelajar-pelajar dapat menjawab
soalan-soalan secara analitis dan kritis berdasarkan petikan yang disediakan.
|
Aktiviti
|
Penerangan,
perbincangan dan bersoal jawab.
|
rujukan
|
Teks Pra U P1 hal. 164
|
Refleksi
|
Kesemua pelajar dapat
menjawab soalan-soalan secara analitis dan kritis berdasarkan petikan yang
disediakan.
|
No comments:
Post a Comment