RPH
Minggu 36
3 September
2012 – 7 September 2012
6AK4
ARIKH
HARI
MASA
|
3 September 2012
ISNIN
5 dan 6
|
TAJUK
Sub-tajuk
|
PEPERIKSAAN PECUBAAN STPM
|
Tutorial 6AK4
TARIKH
HARI
MASA
|
3 september 2012
ISNIN
9
|
TAJUK
Sub-tajuk
|
PEPERIKSAAN PERCUBAAN STPM
|
BM 4K10
TARIKH
HARI
MASA
|
4 September 2012
SELASA
1 dan 2
|
TAJUK
Sub-tajuk
|
MERUMUS KARANGAN –
LEMBARANN KERJA SPM
ISU- MASALAH REMAJA
|
OBJEKTIF
|
Murid-murid dapat menulis merumus karangan supaya menjadi
tidak lebih 120 patah perkataan
|
AKTIVITI
|
Perbincangan, penerangan,
|
ABM/RUJUKAN
|
Bahan bercetak yang dieedarkan.
|
REFLEKSI/CATATAN
|
60% murid dapat menulis rumusan supaya menjadi tidak lebih
120 patah perkataan
|
BM 6AK4
TARIKH
HARI
MASA
|
4 September 2012
SELASA
3 dan 4
|
TAJUK
Sub-tajuk
|
PEPERIKSAAN PERCUBAAN STPM 2012
|
BM 6RK3
TARIKH
HARI
MASA
|
4 September 2012
SELASA
7 dan 8
|
TAJUK
Sub-tajuk
|
SISTEM EJAAN BARU RUMI BAHASA MELAYU
18 POLA KESELARASAN VOKAL
|
Objektif
|
Pelajar-pelajar dapat menyatakan 18 pola keselarasan vokal
|
aktiviti
|
Perbincangan, penerangan
|
rujukan
|
Teks hal 201
|
refleksi
|
Kesemua pelajar dapat menyatakan 18 pola keselarasan vokal
|
BM 6RK3
TARIKH
HARI
MASA
|
5 September 2012
Rabu
3 dan 4
|
TAJUK
Sub-tajuk
|
Sistem Ejaan Baru Rumi
Prinsip-prinsip pengejaan Bahasa Pinjaman
|
Objektif
|
Pelajar-pelajar dapat menyatakan 6 prinsip pengejaan kata
pinjamam
|
aktiviti
|
Penenrangan, perbincangan, menyalin nota
|
rujukan
|
Teks Pra-U hal.202-203
|
refleksi
|
Kesemua pelajar dapat menyatakan 6 prinsip pengejaan kata
pinjaman
|
BM 6AK4
TARIKH
HARI
MASA
|
5 September 2012
RABU
5 dan 6
|
TAJUK
Sub-tajuk
|
PEPERIKSAAN PERCUBAAN STPM
|
BM 4K10
TARIKH
HARI
MASA
|
5 September 2012
RABU
7 dan 8
|
TAJUK
Sub-tajuk
|
Komsas
Novel Madu Ilmu- Latar Tempat
|
OBJEKTIF
|
Ujian bahasa Melayu
|
BM 6AK4
TARIKH
HARI
MASA
|
6 September 2012
Khamis
5 dan 6
|
TAJUK
Sub-tajuk
|
PEPERIKSAAN PERUBAAN STPM
|
BM 6RK3
TARIKH
HARI
MASA
|
6 September 2012
KHAMIS
7 dan 8
|
TAJUK
Sub-tajuk
|
Tanda Baca
Fungsi-fungsi setiap tanda baca
|
Objektif
|
Pelajar-pelajar dapat menyatakan fungsi-fungsi setiap
tanda baca
|
Aktiviti
|
Penerangan, perbincangan, bersoaljawab.
|
Rujukan
|
Teks Pra U hal.
204-205
|
Refleksi
|
Kesemua pelajar
dapat menyatakan fungsi-fungsi setiap tanda baca
|
BM 4K10
TARIKH
HARI
MASA
|
7 September
2012
Jumaat
3 dan 4
|
TAJUK
Sub-tajuk
|
Tatabahasa
Menukar ayat biasa kepada ayat songsang (lampiran 1)
|
Objektif
|
50 % murid-murid dapat menukar ayat biasa kepada ayat
songsang
|
aktiviti
|
Perbincang, membuat latihan
|
Rujukan
|
Bahan edaran seperti dalam lampiran 1
|
Refleksi/Catatan
|
50% pelajar dapat menukar ayat biasa kepada ayat songsang
|
TARIKH
HARI
MASA
|
7 September
2012
JUMAAT
5 dan 6
|
TAJUK
|
Karangan tidak
berformat
Kegiatan-kegiatan
persatuan pengguna hendaklah diperluaskan lagi di Malayasia
Bincangkan.
|
Objektif
|
Pelajar-pelajar
dapat menulis sebuah karangan tidak berformat berdasarkan tajuk yang
disediakan supaya menjadi 600 hingga 650 patah perkataan
|
Lampiran 1: Latihan untuk kelas 4K10.
Susun ayat-ayat
berkiut kepada ayat-ayat songsang
1.
Pak Abu menebas rumput.
2.
Hujan turun dengan lebatnya
malam tadi.
3.
Rumah itu dua tingkat.
4.
Jalan yang menuju ke kampong
kami sudah diturap.
5.
Pelajar-pelajar berbaris di luar sebelum masuk ke kelas
masing-mamsing.
6.
Emak membasuh pakaian di
pelantar rumah.
7.
Kipas angina itu sudah
rosak.
8.
Sekolah kami akan beruti
minggu hadapan.
9.
Kakak ke kedai membeli
sebotol kicap.
10.
Makanan sudah terhidang di
atas meja.
RPH kemas kini.
ReplyDeleteTerima kasih.
htchong