MINGGU KE-28
12 JULAI 2010-16 JULAI 2010
MATA PELAJARAN :BAHASA MELAYU
TARIKH HARI MASA | 12 JULAI 2010 ISNIN 11.30-12.05, 12.05- 12.05-12.40 (MASA 8 DAN 9) |
TAJUK SUB-TAJUK OBJEKTIF | Tatabahasa Perkaitan makna dari segi konteks-konotatif dan denotatif Pelajar-pelajar dapat menerangkan maksud denotatif dan konotatif. |
AKTIVITI | PERBINCANGAN, PENERANGAN |
CATATAN / REFLEKSI | KESEMUA PELAJAR DAPAT MENYATAKAN PROSES-PROSES PENERBITAN AYAT |
TARIKH HARI MASA | 12 JULAI 2010 ISNIN 11.30-12.05, 12.05- 12.05-12.40 (MASA 8 DAN 9) |
TAJUK SUB-TAJUK OBJEKTIF | Tatabahasa Tukar ayat aktif kepada ayat pasif Pelajar-pelajar dapat menukar ayat aktif kepada ayat pasif |
aktiviti | Tukar kepada ayat pasif:
|
CATATAN / REFLEKSI | Pelajar-pelajar mengikuti pengajaran dengan pen uh minat dan membuat latihan-latihan dan menghantarnya selepas tamat masa. |
TARIKH HARI MASA | 12 JULAI 2010 ISNIN 10.55-11.30 (MASA KE-7) |
TAJUK SUB-TAJUK OBJEKTIF | Perlembagaan Persekutan dan negeri (II) Bidang kuasa kerajaan persekutuan dan negeri Pelajar-pelajar dapat menyatakan beberapa bidang kuasa kerajaan persekutuan dan negeri |
AKTIVITI | Penerangan Perbincangan bersoaljawab |
CATATAN / REFLEKSI | Kesemua pelajar mengikuti penerangan dengan penuh perhatian |
TARIKH HARI MASA | 13 JULAI 2010 SELASA 10.55-11.30 (MASA KE-7) |
TAJUK SUB-TAJUK OBJEKTIF | Tatabahasa Semantik –Peribahasa- Perumpamaan, pepatah, bidalan Pelajar-pelajar dapat menyatakan maksud peribahasa-perumpamaan, pepatah dan bidalan |
AKTIVITI | PENERANGAN PERBINCANGAN GERAK KERJA LISAN DAN BERTULIS |
CATATAN / REFLEKSI | PELAJAR-PELAJAR DAPAT MENYATAKAN BEBERAPA JENIS PERIBAHASA. |
TARIKH HARI MASA | 13 JULAI 2010 SELASA 12.05-12.40 (MASA KE-9) |
TAJUK SUB-TAJUK OBJEKTIF | Perlembagaan Persekutan dan negeri (II) Bidang kuasa kerajaan persekutuan dan negeri Pelajar-pelajar dapat menyatakan beberapa bidang kuasa kerajaan persekutuan dan negeri |
AKTIVITI | Penerangan, Perbincangan bersoaljawab |
CATATAN / REFLEKSI | Keseluruhan pelajar mengikuti penerangan dengan penuh perhatian |
TARIKH HARI MASA | 14 JULAI 2010 RABU 8.15-8.50, 8.50-9.25 (MASA 3 DAN 4) |
TAJUK SUB-TAJUK OBJEKTIF | TATABAHASA-Peribahasa Kiasan-Jenis-jenis kiasan-kiasan asal, kiasan berpindah, kiasan permanusiaan, kiasan berkacau Pelajar-pelajar dapat is kiasanmenyatakan beberapa jenis kiasan |
AKTIVITI | PERBINCANGAN PENERANGAN PEMBENTANGAN |
CATATAN / REFLEKSI | KESELURUHAN PELAJAR DAPAT JENIS-JENIS KIASAN. |
TARIKH HARI MASA | 14 JULAI 2010 RABU 9.45-10.20-10.20-10.55 (MASA KE-5 DAN 6) |
TAJUK SUB-TAJUK OBJEKTIF | Perlembagaan persekutuan dan negeri. Suruhanjaya Jenis-jenis suruhanjaya-Pilihanraya,Perkhidmatan, Pencegahan Rasuah, Pelantikan kehakiman, Hak Asasi Manusia (SUHAKAM), Khas.Ciri-Ciri Pelajar-pelajar dapat menyatakan jenis-jeni dan ciri-ciri suruhanjaya. |
AKTIVITI | Perbincangan Penerangan Bersoaljawab Menyalin nota |
CATATAN / REFLEKSI | Kesemua pelajar dapat mengikuti pengajaran dengan penuh minat |
TARIKH HARI MASA | 14 JULAI 2010 RABU 11.30-12.05, 12.05-12.40 (MASA KE-8 DAN 9) |
TAJUK SUB-TAJUK OBJEKTIF | Perlembagaan persekutuan dan negeri. Suruhanjaya Jenis-jenis suruhanjaya-Pilihanraya,Perkhidmatan, Pencegahan Rasuah, Pelantikan kehakiman, Hak Asasi Manusia (SUHAKAM), Khas. Pelajar-pelajar dapat menyatakan jenis-jenis suruhanjaya. |
AKTIVITI | Perbincangan Penerangan Bersoaljawab Menyalin nota |
CATATAN / REFLEKSI | Kesemua pelajar dapat mengikuti pengajaran dengan penuh minat |
TARIKH HARI MASA | 15 JULAI 2010 KHAMIS 7.05-7.40, 7.40-8.15 (MASA PERTAMA DAN KEDUA) |
TAJUK SUB-TAJUK OBJEKTIF | Mengalih teks Teks bahasa Klasik |
AKTIVITI | PERBINCANGAN DALAM KUMPULAN PENERANGAN, PEMBENTANGAN MENGIKUT KUMPULAN MENUULIS KARANGAN DALAM KERTAS |
CATATAN / REFLEKSI | KESEMUA PELAJAR DAPAT MENULIS KARANGAN BERDASARKAN TAJUK YANG DIBERI |
TARIKH HARI MASA | 15 JULAI 2010 KHAMIS 9.45-10.20, 10.20-10.55 (MASA KE-5 DAN 6) |
TAJUK SUB-TAJUK OBJEKTIF | Suruhanjaya Suruhanjaya perkhidmatan Awam, Suruhanjaya Perkhidmatan pelajaran, Suruhanjaya Perkhidmatan kehakiman dan Undang-Undang Pelajar-pelajar dapat menyatakan jenis-jenis Suruhanjaya yang disenaraikan |
AKTIVITI | Perbincangan dalam kumpulan Menyediakan nota |
CATATAN / REFLEKSI | Penglibatan pelajar secara menyeluruh dalam perbincangan kumpulan |
TARIKH HARI MASA | 16 JULAI 2010 JUMAAT 8.15-8.50, 8.50-9.25 (MASA KE-3 DAN 4) |
TAJUK SUB-TAJUK OBJEKTIF | Suruhanjaya Suruhanjaya perkhidmatan Awam, Suruhanjaya Perkhidmatan pelajaran, Suruhanjaya Perkhidmatan kehakiman dan Undang-Undang Pelajar-pelajar dapat menyatakan jenis-jenis Suruhanjaya yang disenaraikan. |
AKTIVITI | Perbincangan dalam kumpulan Menyediakan nota |
CATATAN / REFLEKSI | Penglibatan pelajar secara menyeluruh dalam perbincangan kumpulan |
TARIKH HARI MASA | 16 JULAI 2010 JUMAAT 10.40-11.10, 11.10-11.40 ( MASA KE 7 DAN 8) |
TAJUK SUB-TAJUK OBJEKTIF | Analisis kesalahan Teks Cara-cara menganalisis Pelajar-pelajar dapat menganalisis kesalahan dalam teks yang disediakan. |
AKTIVITI |
|
CATATAN / REFLEKSI | PELAJAR-PELAJAR DAPAT MENGANALISIS TEKS YANG DISEDIAKAN. |
Cikgu,
ReplyDeleteYour RPH has been read and checked and is found to be thorough and up to date.
Thank you for your effort.
Have a nice day!