Rph minggu 35
26 Ogos 2013
- 30 Ogos 2013
BM 6AK3
TARIKH
HARI
MASA
|
26 Ogos 2013
ISNIN
3 dan 4
|
TAJUK
Sub-tajuk
|
PBS Penggal 3
Mua Penghantaran dan semakan
|
Objektif
|
Pelajar-pelajar dapat menggunakan bahan yang
dibincang dalam meneruskan proses penyelidikan
|
aktiviti
|
Penerangan, perbincangan dalam kumpulan
|
Rujukan
|
Bahan edaran
Manual penulisan Kerja Kursus Bahasa Melayu
|
refleksi
|
Semua pelajar berbincang tentang apa yang perlu ditulis
dalam dapatan Kajian dan rumusan.
|
4S2
TARIKH
HARI
MASA
|
26 Ogos 2013
ISNIN
7 dan 8
|
TAJUK
Sub-tajuk
|
Merumus karangan
Membanteras Gejala Rasuah
|
objektif
|
Murid-murid dapat merumus karangan menjadi 120 patah
perkataan
|
aktiviti
|
Penerangan, perbincangan, menulis karangan
|
rujukan
|
Bank soalan SPM bahasa Malaysia
|
refleksi
|
Kesemua pelajar dapat meringkas karangan menjadi 120 patah
kata.
|
TARIKH
HARI
MASA
|
27 Ogos 2013
Selasa
3 dan 4
|
TAJUK
Sub-tajuk
|
Fonologi
Konsep huruf
Konsep suku kata
|
objektif
|
Pelajar-pelajar dapat
menjelaskan Konsep Huruf dan Suku kata
|
aktiviti
|
Perbincangan dan penerangan
|
rujukan
|
BM Penggal Pertama (Longman) hal. 126-127
|
refleksi
|
Kesemua pelajar dapat menjelaskan konsep huruf dan suku
kata
|
4S2
TARIKH
HARI
MASA
|
27 Ogos 2013
SELASA
6 dan 7
|
TAJUK
Sub-tajuk
|
Ujian Lisan berasaskan Sekolah
Satu Kumpulan diuji
Komsas- Drama Forum remaja
|
Objektif
|
Kumpulan pelajar yang diuji ULBS dapat membentangkan idea
dengan jelas
Pelajar-pelajar dapat menjawab soalan-soalan pemahaman
berdasarkan Drama Forum Remaja
|
Aktiviti
|
Menjawab soalan-soalan secara lisan dan bertulis
|
Rujukan
|
Kertas Edaran . Teks Komsas ms 126
|
refleksi
|
Kumpulan pelajar yang diuji ULBS dapat membentangkan idea
dengan jelas
Pelajar-pelajar dapat menjawab soalan-soalan pemahaman
berdasarkan Drama Forum Remaja
|
BM 6RK 5
TARIKH
HARI
MASA
|
28 Ogos 2013
Rabu
1 dan 2
|
TAJUK
Sub-tajuk
|
Fonologi
Penggolongan dan Penghasilan Bunyi Bahasa-bunyi Vokal dan
diftong
|
objektif
|
Pelajar-pelajar dapat menyatakan Penghasilan Bunyi Vokal
dan Diftong
|
aktiviti
|
Penerangan, perbincangan dan bersoal-jawab
|
rujukan
|
Teks BM Penggal 1 hal. 127-129
|
refleksi
|
Kesemua pelajar dapat menyatakan Penghasilan Bunyi Vokal dan
Diftong
|
6AK3
TARIKH
HARI
MASA
|
28 Ogos 2013
RABU
8 dan 9
|
TAJUK
Sub-tajuk
|
Pragmatik
Bahasa besar atau melampau
Bahasa Kecil atau merendah
Bahasa nik
Bahasa Turun
|
objektif
|
Pelajar-pelajar dapat menyatakan
bahasa Besar atau melampau, bahasa kecil , Bahasa Naik, Bahasa Turun,
|
aktiviti
|
Perpincangan, penerangan, bersoaljawab.
|
rujukan
|
Teks BM P3 (Ilmu bakti) hal. 97-99
|
refleksi
|
Kesemua pelajar dapat
menyatakan bahasa besar atau melampau,
bahasa kecil atau merendah, bahasa naik dan bahasa turun
|
4S2
TARIKH
HARI
MASA
|
29 Ogos 2013
Khamis
3 dan 4
|
TAJUK
Sub-tajuk
|
Tatabahasa
Membetulkan kesalahan
penggunaan imbuhan, ejaan, penggunaan kata dan istilah
|
objektif
|
Plajar-pelajar dapat membetulkan penggunaan imbuhan, ejaan,
penggunaan kata dan istilah.
|
aktiviti
|
Perbincangan, penerangan , bersoal jawab.
|
rujukan
|
Kertas edaran
|
refleksi
|
Kesemua pelajar dapat membetulkan penggunaan imbuhan, ejaan,
penggunaan kata dan istilah.
|
TARIKH
HARI
MASA
|
29 Ogos 2013
KHAMIS
5 DAN 7
|
TAJUK
Sub-tajuk
|
Fonologi
Alat-alat sebutan,-alat artikulasi dan daerah artikulasi
|
Objektif
|
Pelajar-pelajar dapat menyatakan alat-alat sebutan dan
daerah artikulasi
|
Aktiviti
|
Perbincangan, penerangan, bersoaljawab
|
Rujukan
|
Teks Pra-U penggal 1 hal.
130
|
Refleksi
|
Kesemua pelajar dapat menyatakan alat-alat artikulasi dan
daerah artikulasi.
|
BM 6AK3
TARIKH
HARI
MASA
|
29 Ogos 2013
KHAMIS
7 dan 8
|
TAJUK
Sub-tajuk
|
Pragmatik
Bahasa seruan atau keluhan, bahasa berulang, bahasa
bertimbal, bahasa bukan, bahasa jenaka.
|
Objektif
|
Pelajar-pelajar dapat menyatakan tujuan bahasa seruan,
bahasa berulang, bahasa bertimbal, bahasa bukan dan bahasa jenaka digunakan
dalam percakapan seharian.
|
Aktiviti
|
Penerangan dan bersoaljawab
|
Rujukan
|
Trks Pra-U penggal 3 hal. 102-103
|
Refleksi
|
Kesemua pelajar dapat menerangkan tujuan bahasa seruan,
bahasa berulang, bahasa bertimbal, bahasa bukan dan bahasa jenaka digunakan
dalam percakapan seharian.
|
TARIKH
HARI
MASA
|
30 Ogos 2013
JUMAAT
3 dan 4
|
TAJUK
Sub-tajuk
|
Kesantunan berbahasa
Konsep kesantunan berbahasa dan ciri-cirinya
|
Objektif
|
Pelajar-pelajar dapat menyatakan konsep kesantunan
berbahasa dan ciri-cirinya
|
Aktiviti
|
Perbincangan, menerangan, bersoaljawab
|
rujukan
|
Teks Pra-U P3 hal. 103-104
|
Refleksi
|
Kesemua pelajar dapat menyatakan kosep kesantunan
berbahasa dan ciri-cirinya.
|
TARIKH
HARI
MASA
|
30 Ogos
2013
JUMAAT
5 dan 6
|
TAJUK
Sub-tajuk
|
Bunyi Konsonan asli
Konsonan: jenis-jenis konsonan: Letupan, letusan, geseran, getaran, sengauan,, sisian, dan
separuh vokal
|
Objektif
|
Pelajar-pelajar dapat menyatakan jenis-jenis konsonan asli
bahasa Melayu Letupan, letusan,
geseran, getaran, sengauan,, sisian, dan separuh vokal
|
Aktiviti
|
Penerangan, perbincangan dan bersoal jawab.
|
rujukan
|
Teks Pra U P1 hal.
164
|
Refleksi
|
Kesemua pelajar dapat jenis-jenis konsonan asli bahasa
Melayu Letupan, letusan, geseran,
getaran, sengauan,, sisian, dan separuh vocal.
|
No comments:
Post a Comment