Sunday, May 9, 2010

Minggu ke-18

MINGGU KE-18

3 MEI 2010-7 MEI 2010

MATA PELAJARAN :BAHASA MELAYU


TARIKH

HARI

MASA


3 Mei 2010

ISNIN

11.30-12.05, 12.05- 12.05-12.40 (MASA 8 DAN 9)

TAJUK

SUB-TAJUK


OBJEKTIF

Sintaksis

-susunan ayat, -ayatr songsang


Pelajar-pelajar dapat menyusun ayat kepada ayat biasa dan ayat songsang


AKTIVITI


  1. Menyusun ayat biasa kepada ayat songsang dan sebaliknya.


CATATAN / REFLEKSI


Pengajaran hari ini dijalankan dengan berkesan.


MATA PELAJARAN : BAHASA MELAYU 1


TARIKH

HARI

MASA

4 Mei 2010

SELASA

10.55-11.30 (MASA KE-7)

TAJUK

SUB-TAJUK

OBJEKTIF



SINTAKSIS-

Ragam ayat-Ayat Aktif/Ayat Pasif

PELAJAR-PELAJAR DAPAT

  1. Menukar ayat aktif kepada ayat pasif dan sebaliknya


AKTIVITI






1. Penerangan

2. Perbincangan

3. Latihan Topikal

3. Tugasan

4. Perbincangan dan Latihan

5. Pembentangan isi


CATATAN / REFLEKSI


PENGAJARAN MEMUASKAN

MATA PELAJARAN : BAHASA MELAYU 1


TARIKH

HARI

MASA


5 Mei 2010

RABU

8.15-8.50, 8.50-9.25 (MASA 3 DAN 4)

TAJUK

SUB-TAJUK

OBJEKTIF

Sintaksis:

Karangan- jenis ceramah

Pelajar-pelajar menulis karangan dengan jumlah perkataan tidak kurang daripada 650 mpatah perkataan.


AKTIVITI


1. Penerangan

2. Perbincangan

3. Menulis karangan


CATATAN / REFLEKSI


Pegajaran dan pembelajaran dijalankan dengan memuaskan, pelajar dapat mengikutinya berkkesan.

MATA PELAJARAN : BAHASA MELAYU 2


TARIKH

HARI

MASA


6 Mei 2010

KHAMIS

7.05-7.40, 7.40-8.15 (MASA PERTAMA DAN KEDUA)

TAJUK

SUB-TAJUK


OBJEKTIF


Ke SMK Balai Ringin, sebagai Guru Pengiring Pertandingan Lagu Puisi



AKTIVITI


Ke SMK Balai Ringin, sebagai Guru Pengiring Pertandingan Lagu Puisi


CATATAN / REFLEKSI


Ke SMK Balai Ringin, sebagai Guru Pengiring Pertandingan Lagu Puisi

MATA PELAJARAN : BAHASA MELAYU 2


TARIKH

HARI

MASA


7 Mei 2010

JUMAAT

10.40-11.10, 11.10-11.40 ( MASA KE 7 DAN 8)

TAJUK

SUB-TAJUK


OBJEKTIF

Merumus Karangan

Isi-isi utama dan isi sokongan


Pelajar-peajar dapat mencari isi utama dan sokongan


AKTIVITI





1. Penerangan

2. Perbincangan

3. Latihan Topikal

4. Tugasan

5. Perbincangan dan Latihan

6. Pembentangan isi


CATATAN / REFLEKSI


PELAJAR-PELAJAR DAPAT MERUMUS KARANGAN SUPAYA MENJADI 180 PATAH PERKATAAN


No comments:

Post a Comment