MINGGU KE-12
22 MAC 2010 – 27 MAC 2010
MATA PELAJARAN :BAHASA MELAYU
TARIKH HARI MASA | 22 MAC 2010 ISNIN 11.30-12.05, 12.05- 12.05-12.40 (MASA 8 DAN 9) |
TAJUK SUB-TAJUK OBJEKTIF | SISTEM BAHASA MELAYU FONOLOGI-BUNYI BAHASA -PENGGOLONGAN BUNYI BAHASA MELAYU -BUNYI VOKAL BAHASA MELAYU PELAJAR-PELAJAR DAPAT:
|
AKTIVITI |
|
CATATAN / REFLEKSI | PENGAJARAN DAN PEMBELAJARRAN BERJALAN LANCAR. |
MATA PELAJARAN : BAHASA MELAYU 1
TARIKH HARI MASA | 23 MAC 2010 SELASA 10.55-11.30 (MASA KE-7) |
TAJUK SUB-TAJUK OBJEKTIF | SISTEM BAHASA MELAYU FONOLOGI – PENGGOLONGAN BUNYI BAHASA MLAYU – BUNYI KONSONAN PELAJAR-PELAJAR DAPAT MENYATAKAN CONTOH-CONTOH BUNYI KONSONAN DALAM BAHASA MELAYU. |
AKTIVITI |
|
CATATAN / REFLEKSI | PENGAJARAN MEMUASKAN |
MATA PELAJARAN : BAHASA MELAYU 1
TARIKH HARI MASA | 24 MAC 2010 RABU 8.15-8.50, 8.50-9.25 (MASA 3 DAN 4) |
TAJUK SUB-TAJUK OBJEKTIF | SISTEM BAHASA MELAYU PENGGOLONGAN BUNYI BAHASA MELAYU-BUNYI DIFTONG PELAJAR-PELAJAR DAPAT:
|
AKTIVITI |
|
CATATAN / REFLEKSI | PENGAJARAN BERJALAN LANCAR |
MATA PELAJARAN : BAHASA MELAYU 2
TARIKH HARI MASA | 25 MAC 2010 KHAMIS 7.05-7.40, 7.40-8.15 (MASA PERTAMA DAN KEDUA) |
TAJUK SUB-TAJUK OBJEKTIF | ALIH ENTUK BAHASA TEKS- SAJAK PELAJAR-PELAJAR DAPAT MENGALIH PETIKAN SAJAK KE DALAM BAHASA MELAYU MODEN. |
AKTIVITI |
|
CATATAN / REFLEKSI | PEL AJAR-PELAJAR MENGIKUTI PENGAJARAN DENGAN PENUH PERHATIAN DAN MELAKUKAN GERAK KERJA DENGAN BERKESAN |
MATA PELAJARAN : BAHASA MELAYU 2
TARIKH HARI MASA | 26 MAC 2010 JUMAAT 10.40-11.10, 11.10-11.40 ( MASA KE 7 DAN 8) |
TAJUK SUB-TAJUK OBJEKTIF | KARANGAN – KATA TUGAS PELAJAR-PELAJAR DAPAT MERANGKA KARANGAN DENGAN BERDASARKAN KATA TUGAS |
AKTIVITI |
|
CATATAN / REFLEKSI | PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN DIJALANKAN DENGAN MEMUASKAN |
MATA PELAJARAN : BAHASA MELAYU 2
KELAS GANTIAN –MENGGANTI 3 JUN 2010 (KHAMIS)
TARIKH HARI MASA | 27 MAC 2010 SABTU 7.05 – 7.40 – 8.15 ( MASA PERTAMA DAN KEDUA) |
TAJUK SUB-TAJUK OBJEKTIF | UJIAN BULANAN 1 |
AKTIVITI | UJIAN BULANAN 1 |
CATATAN / REFLEKSI | PELAJAR-PELAJAR MENJAWAB SOALAN-SOALAN UJIAN DENGAN PENUH PHATIAN DAN KESUNGGUHAN. |
Tuan,
ReplyDeleteTerima kasih kerana telah menghantar rph untuk disemak.
Saya dapati ianya lengkap, kemas, dan menarik.
Sila kekalkan usaha murni ini.
"If you treat an individual as he is, he will remain as he is, but if you treat him as if he were what he ought to be and could be, he will become what he ought to be and could be".-Kenneth J. Lodi